söndag 22 januari 2012

Kommentaranalys.

AnonymJan 20, 2012 07:21 AM
om män är objekt kan kvinnor vara det utan att det är negativt

Såklart en kommentar till inlägget här nedanför. Jag skulle först vilja vrida och vända lite på orden. Jag skulle hellre vilja att det stod: "Kan kvinnor vara objekt kan män också vara det utan att det är negativt.

Det finns två problem i den här analysen, problem ett: att göra kroppar till objekt generellt och problem två: varför jag ens väljer att ha nakna män på bloggen. Jag tycker att vi börjar i ena änden. Jag tror (och hoppas) att det inte är någon som har undgått att märka det faktum att det är blivit normaliserat med kvinnokroppar som exponeras i alla de märkliga syften. En kvinnokropp används för att sälja, och det säljer. Det säljer till män som vill ha kvinnan och det säljer till kvinnor som vill var hon på bilden för att locka till sig männens åtrå. Jag tycker självklart att det är galet att använda människokroppar till försäljning men samtidigt är det något som har blivit standard, och jag känner att man får ta det därifrån.

Jag tycker att den kvinnliga kroppen har exponerats allt för mycket allt för länge att det är dags att visa att det finns ett annat kön på marknaden. Det är ingen hemlighet att tjejer också gillar naket och hör och häpna alla ni där ute, tjejer gillar sex! En manlig kropp säljer också. Jag hoppas att det snart bli så att kvinnor vill ligga med mannen i reklamen och männen i sin tur vill vara han i reklamen för att locka till sig brudar. Det visar på att fokus har ändrats och att makten har förskjutits.

Sen tar vi diskussionen om att se människor som objekt en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar