måndag 2 april 2012

Man måste börja någonstans.

Det började med svängen no poo (som efter det har varit bestående i och med att jag numera tar bort allt smink med olivolja och har arrangerat en lite pump med olja inne på toaletten, för diverse bruk, tex. sminkborttagning, torra händer och armbågar, torra ben).

Och efter att ha sett skräckfilmer om konstgjorda parfymämnen som lagras i kroppen, hormonförändringar i och med dessa siliconer och parabener så börjar jag tänka till lite. Det är inga världsomvälvande förändringar, men jag tänker att man kan ju ta bort parfym i det som faktiskt inte behöver lukta något.

Diskmedlet har jag nu köpt ett oparfymerat. Samma sak med tvättmedlet. Jag skaffade mig en paraben, silicon och parfymfri deo. Till de tillfällena som jag vill lukta gott har jag trots allt en parfym som man kan ta lite av. Om inte för min skull så för alla andras skull. Ju mindre parfym jag själv luktar, ju starkare känner jag hur alla andra luktar.

Man måste börja någonstans, jag börjar här. Sen får man avancera i egen takt och efter egna behov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar